Gastblog: meest gemaakte spelfouten in reclame

Spelfouten in reclame-uitingen zijn alledaags. Vergeten letters, te veel woorden, omgedraaide letters. Je kunt ze overal tegenkomen. De ene fout heeft grotere gevolgen dan de andere. Fouten door professionals leveren vaak meer ergernis op dan fouten door amateurs. Sommige fouten zijn zelfs schadelijk voor de bedrijfsvoering, andere fouten zijn juist weer hilarisch of zelfs bewust gemaakt. Wat zijn de meest voorkomende taal-, spel- en typefouten in reclame en advertenties? Gastblogger Jeroen van der Zwet zette ze op een rijtje. Jeroen schrijft blogartikelen over marketinggerelateerde onderwerpen waarvan hij denkt dat veel mensen het interessant vinden. Hij is werkzaam als content marketeer bij Promoboer.

Hoe haal je de beste verhalen uit je organisatie?

Regelmatig nieuwe en relevante content op je website plaatsen is een perfecte manier om Google én je bezoekers tevreden te houden. Maar misschien is dit voor jou gemakkelijker gezegd dan gedaan. Want, waar schrijf je over? Verhalen vinden in je eigen organisatie, hoe doe je dat? En welke onderwerpen zijn voor jouw doelgroep interessant en relevant? In deze blog deel ik vijf tips waarmee ook jij de beste verhalen uit je organisatie kunt halen.

Wat levert een tekstschrijver op?

Misschien heb je je wel eens afgevraagd wat het nut van een tekstschrijver is. Je kunt toch ook zelf je teksten wel schrijven? Ik weet uit ervaring dat een tekstschrijver je veel kan opleveren. We leven in een digitaal tijdperk waarin content king is, en de online concurrentie hoog. Het eerste wat potentiële klanten doen, is je website scannen. Je website is dé plek waar zij beslissen of ze wel of niet met je in zee gaan. Wanneer je hen niet snel genoeg boeit en overtuigt, zijn ze weg en vinden ze via Google je concurrent. Wil je dat bezoekers doorlezen én dat potentiële klanten worden verleid tot het zetten van een volgende stap? Dan komt het aan op goed geschreven teksten en de juiste uitstraling richting je doelgroep. En alleen een professionele tekstschrijver kan je hierbij helpen.

Zelf teksten schrijven of een tekstschrijver inschakelen... Welke keuze maak jij?

Het komt nog regelmatig voor: organisaties die zelf hun teksten schrijven en die op het laatste moment bij mij aankloppen om het ‘nog even te laten controleren’. Waarom zij niet meteen een tekstschrijver inschakelen?

  1. Het lijkt goedkoper om zelf teksten te schrijven en die teksten te laten corrigeren, dan meteen een (dure) tekstschrijver in te huren.
  2. De teksten moeten gaan over een vakspecifiek onderwerp waar een tekstschrijver ‘toch geen verstand van heeft’.
  3. Binnen de organisatie heerst het idee dat eigen teksten niet onder zullen doen van die geschreven door een tekstschrijver.

Wat voor reden een organisatie ook heeft om het schrijven van teksten niet meteen uit te besteden, als tekstschrijver vind ik het zonde van de tijd én van het geld. Dat lijkt makkelijk praten, maar een tekstschrijver kan je écht veel opleveren.