cees-buddingh

Tekstschrijven

Bij Huys van Schrift kun je terecht voor teksten waarin journalistiek en reclame samenkomen. Content met een focus op relevantie en effect. Voor offline media en voor het web. Je kunt dan denken aan tot de verbeelding sprekende (SEO) webteksten, inspirerende blogs, (digitale) nieuwsbrieven, klantencases, white papers, brochureteksten, (online) reportages, advertorials en online campagnes. 

Succesvolle tekst

Tekstschrijven is meer dan woorden achter elkaar zetten en zinnen vormen. Je moet met je content tegelijkertijd de aandacht vasthouden, interesse opwekken én mensen aanmoedigen om actie te ondernemen. Iedere succesvolle tekst voldoet dan ook aan deze vier punten:

  1. De tekst is geschreven voor de juiste doelgroep.
  2. De tekst is geschreven in de juiste tone of voice.
  3. Er zijn geen spel- of taalfouten te bekennen.
  4. Er is aandacht voor structuur, grammatica en interpunctie.

Meer weten over wat een tekst een goede tekst maakt? Volg dan de blog voor taaltips en inspiratie. Lees bijvoorbeeld over de vijf ingrediënten voor teksten die scoren, waarom content bij Tony's Chocolonely zo goed is (en jij hiervan kunt leren) of wat de drie conversiekillers voor online teksten zijn.

Waardevolle content

Huys van Schrift schrijft teksten die binden, bewegen en overtuigen. Teksten waar over wordt gesproken. En dat is belangrijk, vooral online. Het creëren en verspreiden van betekenisvolle en waardevolle content (contentmarketing) is namelijk een geweldige manier om je doelgroep aan je te binden en te overtuigen om actie te ondernemen. Content die in beweging komt, die gedeeld wordt en waar zelfs om gevraagd wordt: dat is waar Huys van Schrift je bij kan helpen.

Direct een tekstschrijver nodig?

Of eens vrijblijvend kennismaken?